Thursday, June 26, 2008

Penyelaras Pemuda Anjur Pertandingan Badminton


Penyelaras Pemuda Dewan Undangan Negeri (DUN) Rim akan mengadakan pertandingan badminton dan tarik tali persahabatan antara pemuda UMNO Cawanagn DUN Rim denagn Ahli JawatanKuasa Pemuda UMNO Bahagian Jasin pada 5 Julai depan sekolah Kebangsaan (SK) Jasin.

Pengerusi Penyelaras Penduduk Rim, Abdul Halim Ghani berkata, Pertandingan tersebut akan berlangsung di Dewan Tertutup Sekolah Menengah Jasin bermula jam 8 malam. Menurutnya, tujuan pertandinagn itu adalah bagi mengeratkan silatulrahim antara seluruh Pemuda UMNO cawangan DUN Rim dengan pemimpin tertinggi Pemuda Bahagian Jasin.

"Apa yang di harapkan, dengan adanya pertandingan ini dapatlah memupuk lagi permuafakatan di kalangan ahli- ahli Pemuda seluruh DUN Rim, di samping dapat menyegarkan minda dan kesihatan," katanya kepada sukan Melaka Hari Ini(MHI) .Selain itu, ianya juga adalah bagi membenteras gejala sosial yang kurang sihat di kalangan golongan muda.Hadiah- hadiah menarik turut menanti peserta yang muncul johan , naib johan, ketiga , keempat, selain saguhati kepada pemenag lain.